PODELI
Foto: Pixabay // ilustracija

Prekršajni apelacioni sud u Beogradu odbio je žalbu Regulatornog tela za elektronske medije (REM) na prvostepenu presudu, ocenjujući da kablovski operator SBB ima pravo da odredi sopstveni redosled kanala, objavilo je danas Udruženje novinara Srbije (UNS), i podsetilo da je REM tvrdio da SBB tako krši Zakon o elektronskim medijima.

Sukob je, kako podseća UNS, nastao pošto je SBB svoju televiziju Nova S stavio ispred RTS1, prenosi FoNet.

Sud je presudio u korist SBB tvrdeći da u momentu kada je ovaj kablovski operator promenio raspored kanala nije postojao obavezujući akt, pravilnik ili drugi podzakonski akt, koji bi propisao bliže kriterijume za logičku numeraciju kanala.

U presudi, u koju je UNS imao uvid, zaključuje se da SBB nije mogao da postupa suprotno pravilniku jer on u tom momentu nije ni postojao, kao i da operater nije prekršio Zakon o elektronskim medijima, odnosno odredbu kojom se obavezuje da distribuira medijske usluge na pravičan, transparentan i nediskriminatoran način.

REM je uložio žalbu na ovakvu presudu, podseća UNS, ali je presuda krajem prošle godine potvrđena i u drugom stepenu.

„Prekršajni apelacioni sud smatrao je da nije dokazano da je promena redosleda uticala na slobodu izražavanja i javni interes u oblasti informisanja, a prvu poziciju Javnog servisa vidi kao praksu koja se ne može smatrati zakonskom obavezom operatora“, objavio je UNS.

KOMENTARIŠI